Založ si blog

Nota Bene III.

V tomto príbehu sa volám Ľuboš. Prechádzam sa po trhovisku. Všade okolo mňa je čulý ruch, paradajky, cibule, cesnak, mrkva, uhorka, reďkovky. V tom mi do oka padne žena. Idem za ňou, nasledujem ju bez toho že by sa mi to zdalo divné. Ani jej sa nič nezdá divné, nevšíma si ma. Prechádzame pri stojanoch s zaprášenými okuliarmi, ktorých predavačka práve kojí. Všetko vnímam len periférne, zrak má zaostrený na bodky na jej šatách. Vychádzame za plot, obzerá sa za seba. Stále som za ňou, ale ona si ma nevšimne, napriek tomu že stojím päť metrov od nej. Ako keby som bol pre ňu vzduch. Mieri na zastávku trolejbusu. Trolejbus podľa mojich výpočtov chodí priemerne každé 4 minúty. Presne o 2 minúty po našom príchode prichádza trolejbus. Trolejbus má 12 kolies. Trolejbus sa rozbieha. Ona za ním beží a ja bežím za ňou. Pozerám sa na hodinky, od momentu kedy som ju zbadal uplynulo približne 25 minút. Toľko trvá cesta z môjho domu k Prezidentskému palácu. Dve dlhšie pesničky skupiny Pink Floyd trvajú toľko. Počítam bodky na ich šatách. Nedokážem ich presne spočítať v tej rýchlosti, vlastne by som ich nedokázal ani keby som mal neobmedzený čas. Z nejakého dôvodu sa mi tá úloha zdá nesplniteľná. Môže ich ale byť približne 770.

Trolejbus zastavil na ďalšej zastávke. Vystúpil z neho starý dlhovlasý muž v obleku so zaprášenými koncami nohavíc. Pristavil sa pri nej a niečo povedal. Prišiel som ku nej a pýtal som sa jej asi 10x čo jej povedal, ani raz nereagovala. Pokračovala ďalej, tentokrát po približne polmetrovom betónovom plote. Vyzeral veľmi starý. Bol starý. Sadla si na plot a ja som odišiel, sledujúc ako sa mení na vzďalujúcu sa spomienku. Zmizla asi tak rýchlo ako posuvné schody.

 

Ako dopadnú strany vo voľbách alebo volebná matematika

02.03.2016

SMER-SD Pokles preferencií Smeru sa zastavil na úrovni 33%, je ale možné očakávať že za posledné 2 týždne sa Smeru ešte podarí klesnúť. Napriek tomu že Robert Fico skúša takmer každý deň tlačovku s témami, ktoré by mohli zabrať vrátane utečencov, vyzerá to že verejná mienka formovaná médiami a opinionmakermi je v každých voľbách nastavená proti Smeru. [...]

Pach strelného prachu

05.06.2015

USA je prvá krajina na svete vo vlastníctve zbraní na obyvateľa. Na 100 obyvateľov tam vlastní zbraň 88. Ďalšie 4 krajiny v rebríčku sú Srbsko, Jemen, Švajčiarsko a Cyprus. Na Cypre je to však v porovnaní s USA menej ako polovica, 36 zbraní na 100 obyvateľov. V USA sa vzhľadom na to, aké sú tam zbrane dostupné nestane až tak veľa vrážd. Je to napríklad o polovicu menej [...]

Prečo Matovičovi cvakli zuby naprázdno

06.05.2015

Mysleli by ste si že je šľachetné odhaliť pokus o obchádzanie zákona o financovaní politických strán v priamom prenose? Nie je to niečo po čom tu už roky voláme a nemohol byť tento prípad precedensom, ktorý by od podobného konania odradil nečestných politikov v budúcnosti? Prečo to potom v tomto prípade v podaní Igora Matoviča dopadlo fiaskom? Namiesto uznania za [...]

súdne pojednávanie, Mikuláš Černák

Boss bossov pred súdom, aj keď o to nežiadal. Dostane sa Mikuláš Černák na slobodu? Dôkazy stále pribúdajú

25.04.2024 08:00

Kedy sa dozvieme verdikt, zatiaľ nie je známe. V prípade ešte stále pribúdajú návrhy na doplnenie dokazovania a procesné strany ich môžu podať aj počas pojednávania.

vojna na Ukrajine, Charkov

Poľsko chce poslať Ukrajincov domov bojovať. Podľa ministra sú Poliaci pobúrení, keď vidia mladých z Ukrajiny vysedávať v ich kaviarňach

25.04.2024 06:24

Poľsko je pripravené pomôcť Ukrajine pri návrate mužov vo vojenskom veku, uviedol poľský minister obrany.

SR ÚV MZ Fico Dolinková rokovanie kontrola TK BAX

Kontrolóri o stave zdravotníctva: Štát na jeho riadenie rezignoval, dôsledky pre pacientov sú alarmujúce

25.04.2024 06:05

Nemáme prehľad o financiách, nemodernizujeme a najakútnejším problémom je chýbajúci lekársky a ošetrovateľský personál.

vojna na Ukrajine, Bachmut

ONLINE: Pistorius: Rusi už vyrábajú viac zbraní, než potrebujú proti Ukrajine

25.04.2024 06:00, aktualizované: 08:13

Veľká časť toho, čo sa vyrobí v ruských vojenských závodoch, nemieri na front na Ukrajine, ale končí v skladoch, tvrdí nemecký minister obrany Boris Pistorius.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 47153x
Priemerná čítanosť článkov: 2143x

Autor blogu

Kategórie